Digitální karta podniku
Žádost o vydání digitální karty podniku.
Paměťová karta podniku slouží provozovatelům vozidla ke stahování dat z digitálního tachografu. Karta není spojena s konkrétním vozidlem, provozovatel ji užívá pro všechna jím provozovaná vozidla.
Držitel karty je oprávněn používat pouze tu kartu, která:
- je vydána na jeho osobu (fyzickou či právnickou)
- není vadná
- nevypršela její platnost
- nebyla nahlášena jako ztracená nebo odcizená
Držitel karty dále nesmí být držitelem paměťové karty dílny.
Karta se vydává nejdéle na dobu 5 let a musí být uchovávána tak, aby nedocházelo k jejímu mechanickému či tepelnému poškození (např. ve vhodném pouzdru).
Žadatel o vydání karty
- fyzická nebo právnická osoba, která je dopravcem provozujícím nákladní vozidla s největší povolenou hmotností soupravy nad 3,5 tuny a autobusy, jejichž provoz musí být sledován pomocí digitálního tachografu.
- Za právnickou osobu může jednat fyzická osoba, která je jejím statutárním orgánem, členem jejího statutárního orgánu nebo jejím zástupcem.
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Na Magistrátu města Opavy je příslušným Odbor dopravy, Oddělení dopravně správních agend, Krnovská 71B, (I NP – registr řidičů) v přenesené působnosti:
Co s sebou na úřad:
Fyzická osoba:
- doklad totožnosti žadatele (občanský průkaz nebo cestovní pas)
- živnostenské oprávnění (koncesní listina) – originál nebo ověřená kopie,
- plnou moc (v případě, že se nechá fyzická osoba zastupovat).
Právnická osoba:
- doklad totožnosti jednající osoby (občanský průkaz nebo cestovní pas)
- při žádosti o 1.kartu - ověřenou kopii výpisu z živnostenského nebo obchodního rejstříku.
- plnou moc (v případě, že vyřízení zajišťuje jiná osoba než jednatel společnosti)
Po ověření správnosti všech údajů musí být žádost před pracovníkem příslušného úřadu žadatelem (jednající osobou) podepsána.
Kontakty na pracovníky registru řidičů (RŘ) |
||
Lenka Chejnová |
553 756 907 |
Referentka oddělení registru řidičů |
Bc. Eva Vaňková |
553 756 906 |
Referentka oddělení registru řidičů |
Úřední hodiny |
|
Pondělí |
08:00 – 17:00 |
Úterý |
Zavřeno |
Středa |
08:00 – 17:00 |
Čtvrtek |
08:00 – 14:00 |
Pátek |
08:00 – 14:00 |
Správní a jiné poplatky
Poplatek 700,-Kč se hradí na pracovišti registru řidičů v hotovosti nebo platební kartou.
Lhůty pro vyřízení
Nová nebo obnova – do 15 pracovních dnů.
Po ztrátě, odcizení a zničení tzv. náhrada - do 5 pracovních dnů.
Možnost řešit elektronicky
Nelze využít elektronické podání.
Podrobnosti najdete v těchto předpisech:
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 165/2014 a prováděcí Nařízení Komise (EU) č.2016/799.
Zákon č. 111/1994 SB., zákon o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
Držitel karty musí nakládat s vydanou kartou tak, aby nedošlo k zneužití údajů na záznamovém zařízení. Je zodpovědný za jakékoliv zneužití karty.
Sankce
Podle zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.
Ke stažení
-
Žádost o vydání paměťové karty podniku [196,84 kB]