Shrnutí osvětových kampaní

Upraveno: 10.12.2024
Ilustrační obrázek

V letošním roce jsme v rámci osvětových kampaní zaměřili na důležitá témata, která mají přímý dopad na kvalitu života jednotlivců i celé společnosti.

Na začátku roku jsme se soustředili na zvýšení povědomí o důležitosti znalostí první pomoci mezi širokou veřejností. Kurz první pomoci je základem pro to, aby každý z nás byl připraven v krizové situaci poskytnout pomoc, ať už v rodinném, nebo veřejném prostředí. Cílem kampaně bylo nejen poskytnout teoretické znalosti, ale i umožnit praktický výcvik, který lidem pomůže zůstat klidní a efektivní v okamžiku, kdy jde o život.

Druhá polovina roku patřila pilotnímu projektu zaměřenému na prevenci stresu u žáků devátých tříd základních škol s názvem „Hoď se do pohody“. Tento projekt byl zaměřen na identifikaci stresových faktorů u dětí a na poskytnutí nástrojů, jak se s těmito faktory vyrovnávat.

Stres se stal v posledních letech tématem číslo jedna, a to nejen v dospělosti, ale i mezi mladými lidmi, kteří čelí nárokům školy, domácího života a očekáváním od své budoucnosti.

V rámci kampaně jsme organizovali semináře pro žáky, které zahrnovaly praktické techniky pro zvládání stresu. Cílem bylo především ukázat dětem, jak si mohou udržet duševní rovnováhu a jak se naučit se stresovými situacemi vypořádat.

Kampaň Hoď se do pohody vznikla ve spolupráci Statutárního města Opava s Fakultou veřejných politik Slezské univerzity v Opavě a také s Psychiatrickou nemocnicí v Opavě.

S radostí můžeme říci, že obě kampaně měly úspěch a přinesly pozitivní ohlasy. Věříme, že díky těmto projektům jsme přispěli k lepší připravenosti našich občanů v krizových situacích a k vytvoření podpůrného prostředí pro děti, které čelí stresu v každodenním životě.

Do budoucna plánujeme pokračovat v realizaci podobných kampaní a projektů, které budou mít za cíl posílit komunitu a podporovat duševní a fyzickou pohodu v celé společnosti.