Aplikace pro navrhování parku

Upraveno: 16.06.2022
Ilustrační obrázek

Ve středu 15. 6. jsme spolu se studenty 3. ročníku Slezského gymnázia v Opavě otestovali participačně edukativní aplikaci, díky které si můžete navrhnout vybavení parku na Bezručově náměstí.

Studenti byli rozděleni do dvou skupinek. Jedna skupinka testovala přímo aplikaci a druhá skupinka dostala papírovou verzi. Obě skupiny měly za úkol rozmístit prvky městského mobiliáře, jako například venkovní pracovnu, pítko, stromy, nebo relaxační lehátka.
To všechno ale nakupovali z fiktivního rozpočtu, který měli k dispozici, takže si mohli zahrát nejen na architekta města, ale také na primátora města. 

Aplikace rozděluje park na 8 zón, které jsou uzamčeny otázkami. Studenti se pohybovali po parku a hledali signál, který by jim na telefonu otázku zobrazil.
Po správném zodpovězení kvízové otázky se zóna odemkla a studenti mohli do dané zóny umístit vybavení parku. Po zodpovězení všech otázek a posledních úpravách se jejich verze parku odeslala vývojářům aplikace, kteří ji následně přepošlou městu. Finální vizualizace bude sloužit jako předloha pro budoucí úpravy náměstí architektem. Přesné období úprav zatím není známo, jedná se o záležitost budoucnosti. Zatím jsme vybrali park na Bezručově náměstí pro testování jak studenty, tak veřejností.

Po ukončení testování aplikace a zákresu do papírových map proběhla se studenty diskuze o tom, která varianta pro ně byla lepší. Dále jsme také diskutovali o podnětech na vzhled a funkčnost aplikace. Studenti tak měli jedinečnou možnost podílet se na konečné funkci této hry. 

Aplikace se zatím nachází v testovacím provozu. Veřejnosti bude zpřístupněna na začátku července. 

Testování aplikace proběhlo v rámci projektu Dlouhodobá mezisektorová spolupráce pro ITI„SMART technologie pro zvyšování kvality života ve městech a regionech“.  Cílem projektu, jehož hlavním nositelem je Ostravská univerzita a do něhož je zapojena řada soukromých a veřejných institucí, je zvyšování kvality života obyvatel ve městech prostřednictvím moderních digitálních technologií. Na experimentálním ověření v oblasti využití serious gaming pro efektivní zapojování obyvatel do městského plánování se podílí konzultační společnost BeePartner a.s.

Papírová mapa, se kterou studenti pracovali, je k nahlédnutí zde:

Papírová mapa

Fotogalerie