ZŠ a MŠ Opava-Malé Hoštice
Základní informace o ZŠ:
Adresa: Dvořákova 37, 747 05 Opava-Malé Hoštice
Telefon: 553 765 151 – 739 479 886
E-mail: reditel@skolamalehostice.cz
Webové stránky: www.skolamalehostice.cz
Ředitelka: Mgr. Marcela Rončková
Zástupkyně ředitelky školy: Mgr. Denisa Onderková
Provoz: 6:30 až 16:00 (pondělí, středa provoz do 16:30)
Sportoviště školy není otevřeno pro veřejnost
Charakteristika školy
Základní škola a Mateřská škola Opava –Malé Hoštice – příspěvková organizace je málotřídní škola s 1.-5. postupným ročníkem v pěti kmenových třídách. Od roku 2018 je také bezbariérová.
Součástí školy jsou dvě oddělení zájmového vzdělávání a výdejna stravy. Budova školy je postavena v klidné a tiché příměstské části, obklopena zelení. Areál školy doplňuje hřiště s asfaltovým povrchem, s běžeckou dráhou na 50 m, doskočištěm a minigolfem. K relaxaci dětí slouží zelená plocha se vzrostlými stromy, lavičkami a dalšími herními prvky. Hřiště je plně využíváno k aktivnímu odpočinku o přestávkách, v hodinách tělocviku, v tělovýchovných kroužcích a k odpolednímu pobytu dětí ve školní družině.
Jsme…
- školou rodinného typu, která se snaží o všestranný rozvoj dětí bez vyhraněné specializace,
- školou, která umožňuje všem bez rozdílu přechod na jakoukoliv školu vybraného typu a zaměření,
- školou s otevřenou atmosférou, pro všechny malé, větší i největší – pro všechny, kteří se chtějí učit spoluprací, jeden od druhého – pro všechny, kteří se chtějí vzdělávat v klidu a bezpečí rodinného prostředí.
Naše škola nabízí:
- klidné a rodinné prostředí,
- nízký počet žáků ve třídě,
- individuální přístup,
- moderní výukové metody (při výuce čtení uplatňujeme metodu SFUMATO, matematiku vyučujeme v 1. - 3. třídě metodou pana profesora HEJNÉHO, v nejazykových předmětech uplatňujeme metodu CLIL formou "CLILových spršek"),
- podnětné a moderní zázemí (IT tabule, iPady, jazykovou laboratoř ROBOTEL, 3D tiskárna, robotika a programování od 1. ročníku),
- rozvíjení jazykové gramotnosti žáků výukou angličtiny od první třídy,
- předmět speciálně pedagogické péče, doučování
- školního a pedagogického asistenta,
- úplné ŠPP (školní psycholog, speciální pedagog a výchovný poradce),
- zpestření výuky školními akcemi (kulturní a sportovní akce, účast v soutěžích, olympiádách, vystoupení žáků na veřejnosti, na akcích obce apod.),
- možnost smysluplného trávení volného času, velký výběr zájmových kroužků (aktualizuje se každý školní rok),
- tematicky zaměřené dny pro žáky (projekty, exkurze, výlety,...),
- akce pro žáky i rodiče,
- školní družinu v ranních i odpoledních hodinách,
- zapojení do mezinárodních projektů ERASMUS +, do projektů financovaných EU,... (více najdete v sekci projekty a granty).
Vybavenost školy
Škola má světlé, čisté a estetické prostory, na jejím vzhledu se podílejí jak učitelé, tak i žáci svými výtvarnými pracemi.
Budova školy je dvoupatrová a nyní již i bezbariérová. Naše budova zahrnuje tyto prostory:
- 5 kmenových tříd odpovídajících velikostí počtu žáků, každá třída je vybavená audiotechnikou, interaktivní tabulí, kobercem a odpovídajícím nábytkem. V posledních dvou letech dochází k modernizaci osvětlení a vybavení v jednotlivých třídách.
- Pro zájmové vzdělávání jsou určené dvě samostatné třídy vybavené výškově odpovídajícím nábytkem, s koberci, televizí, spoustou her, hraček, stavebnic i knih.
- Jedna z učeben ŠD je dostatečně velká a svým uspořádáním vhodná k pořádání akcí jako je zahájení školního roku, karnevalu, hudební soutěže, besídky, informační schůzky pro rodiče atp.
- Druhá učebna ŠD je vybavena sedačkou a relaxačními vaky pro odpočinek starších žáků.
- Odbornou integrovanou učebnu pro výuku počítačů a cizích jazyků máme vybavenou 16 stolními PC, 36 iPady pro žáky, 6 iPady pro vyučující, interaktivní tabulí, multifunkční tiskárnou i 3D tiskárnou. Pro výuku cizích jazyků využíváme špičkovou jazykovou laboratoř ROBOTEL.
- Venkovní učebnu využívanou pro kvalitní přípravu na zaměstnání v technických, řemeslných a přírodovědných oborech a dále slouží k rozvoji klíčových kompetencí pro uplatnění na trhu práce.
- Pro kroužek keramiky jsme využili prostory v suterénu školy, kde je samostatná keramická dílna, keramická pec.
- Ze stávajícího skladu jsme vytvořili dílnu nápadů pro kreativní činnosti.
- Školní jídelna k vydávání obědů, které dovážíme ze stravovacího zařízení /ul. Šrámkova 4/. Výdejna stravy je vybavená myčkou na nádobí, lednicí, ohřívačem jídel, mikrovlnkou a sporákem. Rovněž je vybavena novým nábytkem.
- Šatny mají tradiční uspořádání dle tříd – průchodné šatny s věšáky a lavičkami.
- Nechybí sborovna a ředitelna, tělocvična s vybavením a kabinetem, kabinety s pomůckami pro vyučování.
- Žákovská knihovna je doplněná novými knihami a encyklopediemi.
- Na každém poschodí má škola odpovídající hygienické zařízení jak pro žáky, tak zaměstnance školy. Sociální zařízení jsou vybavena teplou a studenou vodou, sušáky a papírovými ručníky.
- Škola rovněž disponuje WC pro invalidy, schodolezem a výtahem.
Naše škola splňuje požadavky moderní doby. V tomto duchu pokračujeme i ve vnitřních prostorách, o čemž se můžete přesvědčit ve virtuálním videu na webových stránkách naší školy www.skolamalehostice.cz. Přizpůsobili jsme se pokrokové době a naše školní příspěvky můžete také sledovat na Youtube či Facebooku ZŠ a MŠ Opava-Malé Hoštice. Veškeré aktuální zajímavosti ze školního prostředí najdete právě tam.
Škola Malé Hoštice se tak dostává do povědomí nejen u nás v okolí Opavska a Hlučínska, ale také v zahraničí, kde se můžeme náležitě pyšnit právě tím, jak jsme moderní…
Základní informace o MŠ:
Adresa: Opavská 24, 747 05 Opava-Malé Hoštice
Telefon: 553 821 917 - 731 527 881
E-mail: reditel@skolamalehostice.cz
Webové stránky: www.skolamalehostice.cz
Ředitelka: Mgr. Marcela Rončková
Zástupkyně ředitelky školy: Mgr. Denisa Onderková
Provoz: 6:00 až 17:00
Charakteristika mateřské školy
MŠ nabízí:
- klidné a rodinné prostředí
- individuální přístup
- třídu s rozšířenou logopedickou přípravou
- moderní výukové metody, NTC learning
- prvky Montessori a centra aktivit
- IT tabule v každé třídě, iPady, robotiku (Bee Boty, robotické vláčky)
- diagnostiku dětí pomocí Klokanova kufru a Klokanových kapes
- polytechnické vzdělávání dětí
- každodenní pobyt venku
- využívání místních hřišť (dětské a dopravní) a sportovní haly v Malých Hošticích
- nadstandartní aktivity, kurzy plavání a lyžování
- projektové dny, výlety do okolí
- mezinárodní projekty Erasmus, spolupráce s polskou MŠ v Ratiboři
- úzkou spolupráci se základní školou (vzájemné projekty, odpolední aktivity pro rodiče,...)
Mateřská škola pracuje podle Školního vzdělávacího programu, který je vypracovaný na základě Rámcového programu pro předškolní vzdělávání. Jeho základem je osobnostně orientovaná prožitková předškolní výchova. Dětem je nabízena pestrá škála bohatých příležitostí, jejichž prostřednictvím se u dětí rozvíjejí specifické vlohy a talent. Děti se učí tím, že jednají, konají a prožívají konkrétní situace. Výchova a učení nespočívá v tom, že se dítě tvaruje do předem připraveného modulu, ale je jedinečnou a neopakovatelnou osobností, která má právo být sama sebou a jako taková je akceptována. MŠ vhodně doplňuje rodinnou výchovu.
Vzhledem k odborné metodické práci učitelek je možno rozvíjet dispozice a talent dětí nebo naopak, kde je potřeba kompenzovat u dětí vývojové opoždění.
Děti jsou vedeny k samostatnému logickému myšlení, vhodnými předškolními metodami a nejrůznějšími pomůckami si rozvíjí paměť, myšlení, řeč, početní představy, pozornost, fantazii, vůli. Dětem jsou nabízena speciální grafomotorická cvičení pro uvolnění ruky a snadné zvládání psaní v ZŠ. Velkou pozornost věnujeme i pohybové výchově. V obou třídách děti denně cvičí, využíváme i cvičení s hudbou.
Základní podmínky této koncepce:
- idylická pohoda
- harmonické vztahy
- útulné prostředí
- radostná atmosféra
Obsah vzdělávání je uspořádán do jednotlivých témat vycházejících z ročních období: jaro, léto, podzim, zima. Každá třída má vypracovaný konkrétní Třídní vzdělávací program.
Naším cílem je předávat a zprostředkovávat dětem základní životní zkušenosti v přirozeném prostředí skupiny vrstevníků cestou výchovy a vzdělávání založeném na principu uspokojování individuálních potřeb a zájmů. Rozvíjet samostatnost, zdravé sebevědomí, sebejistotu a tvořivost dětí.