Výstavba cyklistické stezky Slezská magistrála jde do finále

Upraveno: 16.02.2020

Výstavba dlouho očekávané cyklistické stezky, vedoucí z Krnova přes Opavu do Velkých Hoštic, probíhá již od konce léta 2010. V minulém roce probíhaly stavební práce na území všech obcí, kterými její trasa prochází. Cyklisté mohli zpočátku vyzkoušet první zrealizovaný úsek mezi Krnovem a Úvalnem.

„Celá stavba bude uvedena oficiálně do provozu na jaře letošního roku. Jednalo se o velmi náročnou liniovou stavbu. Při její výstavbě fungovala velmi dobrá spolupráce mezi námi jako investorem, zhotovitelem a starosty obcí na trase cyklostezky,“ říká Martin Dostál z odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu.

Stavba této cyklistické stezky v délce třiatřicet kilometrů je významnou cykloturistickou tepnou v západní části Moravskoslezského kraje, která je nejdelší na Opavsku. Jejím investorem je Statutární město Opava, na její realizaci spolupracují město Krnov a obce Úvalno, Brumovice, Holasovice a Velké Hoštice.

Celkové náklady této stavby se pohybují kolem 64,9 milionů korun. Na spolufinancování její výstavby se podílí Evropská unie v rámci Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko, a to částkou 54,9 milionů korun. O rozdíl mezi dotací a výslednou částkou uhradí partnerská města i obce.

V rámci Moravskoslezského kraje představuje stavba „Slezské magistrály“ jednu z nejlépe připravených investic.

„Rád bych poděkoval všem, kteří se na tomto projektu podíleli. Jako mimořádně zdařilou hodnotím spolupráci se starosty obcí, kterými tato cyklostezka prochází. Bez jejich podpory a pomoci by její výstavba nebyla vůbec možná,“ konstatuje Martin Dostál.

Tato páteřní cyklostezka v západní části kraje umožní rozvoj turistického ruchu. V neposlední řadě se zvýší bezpečnost cyklistů, kteří projíždějí mezi Krnovem, Opavou a Velkými Hošticemi. Trasa cyklostezky více méně kopíruje tok řeky Opavy a její povrch bude převážně asfaltový. „V některých lokalitách však použití asfaltu nebylo možné. V takových místech je povrch cyklostezky zhotoven z materiálu blízkého přírodě,“ dodává Martin Dostál.

 

Publikováno dne 10.2.2012