Obchvat Komárova má pravomocné územní rozhodnutí
Krajský úřad v úterý 23. dubna 2024 potvrdil právní moc územního rozhodnutí jižního obchvatu Komárova, které bylo v únoru letošního roku vydané tamním odborem stavebního úřadu.
Jde o významný krok v pokračování této dopravní tepny nejen pro město Opavu, ale zejména pro západní část Moravskoslezského kraje. Jedná se o poslední velkou silniční stavbu na jedenáctce ve směru na Ostravu, která zatím neměla k dispozici platné územní rozhodnutí. Opavská radnice usilovala o řešení dlouhodobě neúnosné dopravní situace v Komárově velice dlouho.
„Obchvaty Komárova a Nových Sedlic jsou pro napojení Opavy na Ostravu a na naši dálniční síť naprosto klíčové. Severní obchvat Nových Sedlic už má od května loňského roku pravomocné územní rozhodnutí a intenzivně se pracuje na dokumentaci pro stavební povolení. Komárovský obchvat zatím na toto rozhodnutí čekal. Vím, že příprava této stavby nebyla jednoduchá, probíhala velká množství jednání a bylo dosaženo řady kompromisů. Jsem proto rád, že se nám po letech podařilo tohoto cíle dosáhnout a děkuji všem, kteří na tomto výsledku intenzivně podíleli,“ říká opavský primátor Tomáš Navrátil.
Vedení města Opavy bude na další přípravě obchvatu Komárova i nadále intenzivně spolupracovat jak s Ředitelstvím silnic a dálnic, tak i se Sdružením pro výstavbu komunikace I/11-I/57, a to nejen při projekčních pracích na dokumentaci pro stavební povolení, ale zejména při výkupech pozemků.
„Vypracování dokumentace pro stavební povolení je technickou záležitostí. Klíčová budou také jednání s vlastníky pozemků o výkupech. Pevně věřím, že nám lidé pomohou. Jsme připraveni, v rámci možností, které máme, státu určitě pomoci. Přípravu dopravních staveb si v našem regionu nesmíme sami zdržovat. Je v našem bytostném zájmu, abychom kvalitní dopravní infrastrukturu v naší části kraje měli, je pro nás doslova životní nutností,“ doplňuje opavského primátora jeho radní pro dopravu a předseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Petr Popadinec.
Obchvat Komárova se však nepřipravoval lehce.
„Hodně jsme se natrápili se stabilizací této stavby v územním plánu kraje i města. Proces posuzování vlivu na životní prostředí také nebyl, s ohledem na střety v území, jednoduchý. V rámci územního řízení bylo dokonce podáno odvolání, které bylo nakonec odvolatelem staženo. Proto je pravomocné územní rozhodnutí, po letech čekání, významným krokem vpřed. Pokud vše půjde jak má, tak by výstavba šestikilometrového komárovského obchvatu mohla začít v roce 2027 a k jejímu zprovoznění by pak mohlo dojít v roce 2029,“ dodává závěrem tajemník Sdružení Martin Dostál.
Roman Konečný
tiskové oddělení