Druhé setkání Business Heroes mělo opět úspěch
Na druhém setkání Business Heroes Opava (BHO) si organizátoři připravili pro všechny účastníky pár překvapení. „My sami jsme ale byli překvapeni tím, kolik se sešlo lidí – téměř o polovinu více než na minulém setkání,“ uvedla Olga Pavlíčková z organizačního týmu BHO a dodala: „Cílem tohoto druhého setkání bylo představit odvážné lidi, kteří mají nápad na podnikání a chystají se ho realizovat a dovést k úspěchu.“
Kromě základních kroků v začátku podnikání, které na začátku představila Jana Grygová, bylo účastníkům setkání poodhaleno něco ze zákulisí a výjimečnosti BHO. Tím je vnitřní kontaktní síť, o kterou se stará tzv. BLATCHER (čti „blečr“). „BLATCHER, je vlastně zkratkou několika anglických slov a jedná se o správce vnitřní profesní sítě Business Heroes, který má na starosti právě zapojování nových účastníků BH – u nás tuto funkci vykonává nový člen týmu – Lukáš Zemek,“ uvedl Ondřej Kubesa, jeden ze spoluorganizátorů BHO.
„Stručně řečeno, jedná se o uzavřenou skupinu lidí, kterou organizujeme prostřednictvím profesní sítě LinkedIn, kde si každý může vytvořit vlastní profesní životopis a díky tomu najít například zajímavé obchodní příležitosti ve spolupráci s ostatními členy. Je to silný networkingový nástroj a díky Lukášovi to zmáknou opravdu všichni,“ dodává.
Na v pořadí druhém setkání vystoupili tři, respektive čtyři hosté. Účastníkům setkání se představili Veronika Frélichová, Jiří Dluhoš a Petra Ťapťuchová – tři začínající podnikatelé s nápady, o kterých si více můžete přečíst v závěrečné zprávě ze setkání a zároveň jedna odvážná slečna z publika, která vystoupila naprosto bez přípravy – i na takové situace totiž Business Heroes své účastníky připravuje. „Potěšilo nás, že se přihlásila odvážná žena, která bez přípravy a z patra vystoupila před publikum. Byla to Pavla Stankušová, která všem představila svůj nápad na obchod s těhotenským oblečením, který podle ní v Opavě chybí,“ řekla k překvapení v podobě čtvrtého vystupujícího Olga Pavlíčková.
Samotné publikum se pak zapojovalo nejen zvídavými dotazy, ale i otevřenou kritikou, jejich hlavním úkolem totiž bylo zastat roli hypotetických investorů, kdy každý z účastníků měl k dispozici jeden milion tzv. béhátíků, které měli přidělit podle toho, komu by skutečně věnovali svou investici. Jako nejlepší byl publikem vyhodnocen Jiří Dluhoš, ale jen těsně před Veronikou Frélichovou. Na závěr pak zhodnotila nápady z hlediska příležitostí a rizik Eliška Balharová, která má na starosti firemní klientelu v opavské pobočce České spořitelny a zkušený podnikatel Karel Grygera.
V druhé části se pak účastníci měli možnost navzájem seznámit za pomoci velmi živé aktivity, pro kterou se organizátoři nechali inspirovat tzv. speed-datingem (rychlým seznamováním). „Workshop proběhl tak, že si každý z účastníků musel do dvojice najít někoho, koho neznal nebo ten večer viděl poprvé. Během tří minut se jeden druhému představili a měli zjistit tři předem dané informace. Vždy po třech minutách se lidé vyměnili a vznikly nové dvojice,“ popsala průběh workshopu Olga Pavlíčková a dodala: „Na závěr jsme vyhodnotili, kdo si zapamatoval informace o nejvíce lidech. Vítěz dostal od nás organizátorů odměnu.“ Po workshopu se lidé ještě krátce bavili při závěrečném volném networkingu.
Business Heroes Opava je městem přímo podporovaná akce zaměřena právě na začínající podnikatele a všechny zájemce o podnikání obecně.
Příští setkání Business Heroes Opava se koná 29. 4. 2013 v 19:00 v Sále purkmistrů Obecního domu v Opavě a nese název „Brutální cesta business hrdinů“. Zváni jsou jak začínající tak zkušení podnikatelé, i lidé, kteří o podnikání teprve uvažují.
Organizační výbor BHO
Publikováno dne 27.3.2013