Další projekt destinačního managementu je za námi… Co přinese ten příští?

Upraveno: 21.02.2020

Destinační management turistické oblasti Opavské Slezsko stále připravuje nové aktivity a propagaci celé turistické oblasti, které nabízí návštěvníkům mnohé nevšední zážitky. V srpnu 2014 byl ukončen další projekt destinačního managementu, který byl financován Evropskou unií prostřednictvím ROP Moravskoslezsko. Turistická oblast Opavské Slezsko je jednou z šesti základních územních jednotek cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji. Opavské Slezsko Vám nabízí jedinečné poznání historických i přírodních krás.

V uplynulém akademickém roce se v turistické oblasti událo Otevírání turistické sezony (květen 2014), v rámci kterého jste se mohli projet historickým vláčkem, podívat se do běžně uzavřených prostor, zažít komentované prohlídky v dobových kostýmech, vyzkoušet právě se otevírající stezku pro elektro kola nebo ochutnat místní kuchyni.

Vznikla mobilní aplikace, kterou si můžete na svých telefonech stáhnout prostřednictvím obchodu. Turistické produkty s připraveným programem pro seniory, rodiny s dětmi, cyklisty, školní třídy i podnikatele můžete najít v informačních centrech Opavského Slezska. V průběhu roku také proběhly semináře se zástupci podnikatelů a veřejné správy, kde se společnými silami připravovali další plány a spolupráce. V rámci propagace proběhla také studijní cesta se zástupci cestovních kanceláří a odborných škol a navštívili nás také zástupci cestovních kanceláří z Francie.

Zpracovaný marketingový výzkum poukázal na kvalitu i nedostatky služeb ve stravovacích a ubytovacích zařízeních a nabídl možnosti zlepšení. Cílem marketingového výzkumu pak bylo zvýšit účinnost a kvalitu marketingu cestovního ruchu turistické oblasti, který přinesl poznatky o potřebách zkvalitnění spolupráce s provozovateli atraktivit a přepracování marketingové strategie.

Turistická oblast Opavské Slezsko nabízí velké množství atraktivit pro všechny skupiny návštěvníků. Pro jejich dobrou orientaci byla zpracována studie značení turistických cílů napříč turistickou oblastí v rozsahu 15 atraktivit. Studie poukazuje na značení/neznačení kulturních a turistických cílů. Z této studie je plánováno pro další období realizace několika značení.

Turistická oblast Opavské Slezsko Vám nabízí mnohé zajímavé vyžití a snaží se je doplnit kvalitními službami. Pokud máte neotřelý nápad pro netradiční aktivity na Opavsku, podělte se o ně s námi na www.facebook.com/opavskeslezsko.

V dalším období je připravované Otevírání turistické sezóny 2015, značení kulturních a turistických cílů, bulletin Opavského Slezska, zpracování hlasového průvodce, česko-polský presstrip, seminář pro pracovníky CR, soutěž Týden Slezské kuchyně, tištěný celoroční kalendář akcí a propagační materiál o turistické oblasti.

Romana Košťálová
Koordinátorka destinačního managementu Opavského Slezska