Valná hromada jednala o obchvatech i dostavbě hlavních cest
V pondělí 29. dubna 2024 se v Opavě uskutečnila 26. valná hromada Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57.
Valná hromada Sdružení na tomto zasedání, mimo jiné, projednala zprávu o hospodaření a činnosti Sdružení za rok 2023, návrh rozpočtu a jeho plány na letošní rok.
Zástupci členských obcí, firem a pozvaných hostů si na valné hromadě rovněž vyslechli aktuální stav přípravy a realizace jednotlivých úseků silnice I/11 a I/57. Členové Sdružení i přítomní hosté po této prezentaci konstatovali, že jsou jeho cíle postupně naplňovány a jeho činnost má velmi konkrétní a hmatatelné výsledky.
„Naše kroky v západní části Moravskoslezského kraje jsou jednoznačně pozitivní. Je pravda, že musíme překonávat celou řadu překážek. Podle mého názoru si ale nevedeme vůbec špatně. Intenzivně spolupracujeme s ministerstvem dopravy, ŘSD, krajem, našimi poslanci a senátory a dalšími institucemi,“ říká předseda Sdružení a opavský radní pro dopravu Petr Popadinec.
Některé silniční stavby na jedenáctce nebo I/57 mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Bartultovicemi jsou již v provozu, některé jsou připraveny k realizaci a další se intenzivně připravují. Jde například o obchvaty Komárova, Skrochovic, západní obchvat Krnova, napojení krnovského severovýchodního obchvatu na hraniční přechod Pietrowice, jižní obchvat Opavy včetně obchvatu Otic nebo I/57 u Linhartov.
„Koncem dubna stát spustil tendr na opavský jižní obchvat mezi Hradeckou a Olomouckou ulicí, získáno bylo pravomocné územní rozhodnutí na jižní obchvat Komárova. To jsou zcela konkrétní výsledky naší činnosti. Bez společného tahu na branku by ale nebylo možné v Praze účinně prosazovat zájmy západní části našeho regionu,“ dodává předseda Popadinec.
Zklamáním naopak pro Sdružení je, že se nepodařilo zařadit silniční a železniční koridor mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Bartultovicemi do rozšířené hlavní transevropské dopravní sítě TEN-T. Evropský parlament rozhodl o nové podobě nařízení TEN-T koncem dubna.
„Je to pro nás obrovské zklamání. My jsme se velmi snažili o to, aby byl náš silniční tah do rozšířené hlavní sítě TEN-T zařazen. Podpořil nás i kraj. Bohužel jsme s našimi argumenty neuspěli. Je to obrovská škoda, protože by se tím podpořil rozvoj přeshraniční dopravní infrastruktury nejen v naší části regionu, ale i v sousedním polském příhraničí,“ neskrývá své rozčarování na závěr tajemník Sdružení Martin Dostál.
Silniční stavby v západní části Moravskoslezského kraje. Kliknutím si otevřete plné rozlišení.
tiskové oddělení magistrátu