Město má od ledna nový web a Portál občana

Upraveno: 12.02.2020

Počátkem ledna města spustí nové webové stránky www.opava-city.cz. Nový, moderní web sjednotí několik dosud samostatných stránek spojených s městem a nabídne i zcela novou službu pro komunikaci Opavanů s úřadem Portál občana.

Hned při nástupu na radnici jsme se dohodli, že si město a jeho občané zaslouží moderní a přehlednější web. Jsem moc ráda, že se to po více jak roce usilovné práce povedlo a naše město konečně získalo krásný web. Věřím, že se na něm lidem bude lépe orientovat a že zde získají všechny informace, které budou potřebovat,“ řekla první náměstkyně opavského primátora Hana Brňáková.

Na tzv. velkém webu najdete jednak webové stránky města, ale i jednotlivých městských částí, Městské policie Opava a byl do nich včleněn i obsah webu www.zdravemestoopava.cz, který se po prosincovém vystoupení města z Národní sítě zdravých měst ruší. „Snažili jsme se web co nejvíce zjednodušit a zpřehlednit tak, aby se každý co nejsnadnější cestou dostal k informaci, kterou potřebuje. Hledali jsme inspiraci jak u měst u nás, ale i v Evropě či zámoří. Dostali jsme tak desítky nebo možná i stovky tipů, které jsme se snažili do nového webu integrovat,“ uvedl šéfeditor webových stránek města Roman Konečný z odboru kancelář primátor s tím, že se u nového webu zásadně změnila jak jeho struktura, tak i vzhled. Na několik týdnů bude zachován i starý web, a to na adrese https://staryweb.opava-city.cz/. 

Asi nejzásadnější novinkou je zřízení Portálu občana, který Opavanům usnadní komunikaci s úřadem. „Jsem moc ráda, že se Opava konečně zapojuje mezi města, ve kterých portál občana s vazbou na webové stránky města již funguje. Začínáme s prvními agendami: Psi, Komunální odpad, Konto plátce, nicméně chceme nadále pokračovat s dalším rozšiřováním tak, aby se našim občanům usnadňovalo vyřizování osobních záležitostí na úřadě právě i prostřednictvím tohoto portálu, z pohodlí domova bez ohledu na úřední hodiny,“ vysvětlila Hana Brňáková.

Prostřednictvím Portálu města budou moci občané vyplňovat a elektronicky odesílat formuláře uvedených agend, díky platební bráně budou moci posílat úhrady za poskytované služby či mít okamžitý přehled o osobních závazcích a pohledávkách s městem.

Jednoduchá bude i registrace do Portálu občana, která nabídne několik možností. Buď se občané mohou osobně dostavit na ohlašovnu magistrátu na Krnovské ulici, kde po ověření dostanou přístupové údaje. Další možnost určená pro majitele datových schránek či elektronických občanských průkazů (tzv. eOP) se spustí v průběhu ledna (o přesném termínu budeme včas informovat prostřednictvím webu a sociálních sítí města). Tito lidé se budou moci přihlásit automaticky bez nutnosti návštěvy magistrátu. V blízké budoucnosti se počítá s přihlašováním prostřednictvím bankovních karet a s propojením na Portál občana veřejné správy.

Naproti tomu na webových stránkách občané naleznou popis životních situací, které potřebují řešit napříč úřadem. Každá situace bude popsána, u každé situace budou uvedeny všechny potřebné informace k úspěšnému a jednoduchému vyřízení.

Pokud najdete na novém webu či na Portálu občana nějakou chybu, ozvěte se nám, prosím, na adresu redakceweb@opava-city.cz. Děkujeme.

Vytvoření webových stránek bylo financováno z Operačního programu Zaměstnanost