Aplikace pomůže Opavanům hlásit problémy ve městě
Opavská radnice v dubnu spustí novou webovou službu na hlášení závad ve městě. Prostřednictvím webových stránek či mobilní aplikace občané získají snadný nástroj, jak upozornit na nedostatky v Opavě a městských částech.
Černé skládky, poškozené lavičky, nesvítící lampa veřejného osvětlení či třeba neuklizená ulice. Tyto i jiné závady mohli Opavané dosud nahlásit na radnici prostřednictvím SMS a e-mailové služby Není nám to jedno. Ty už byly značně zastaralé a proto se vedení města rozhodlo je nahradit. Nové nástroje umožní rychlejší a snadnější komunikaci, a to buď prostřednictvím chytrého mobilního telefonu nebo webové stránky. „Rozhodli jsme se službu zásadně modernizovat. Nahlášení závady ve městě teď bude otázka několika okamžiků. Nový systém je jednoduchý a intuitivní, takže ho zvládne naprostá většina občanů. Odpadne i platba za SMS,“ řekl primátor Opavy Tomáš Navrátil s tím, že závady se musí týkat městského majetku či městských pozemků. Stejně tak tato aplikace neslouží k oznámení protiprávního jednání.
Prostřednictvím webové stránky www.opava-city.cz/neninamtojedno se zájemce dostane na jednoduchý formulář, prostřednictvím kterého vybere typ závady, adresu, které se závada týká, může připojit fotografii a svou emailovou adresu, na kterou dostane odpověď o stavu řešení dané závady. Stejnou možnost pak bude mít i při podání přes mobilní aplikaci, která využívá i možností telefonu, jako je geolokace či pořízení fotografie daného místa. Aplikace bude dostupná zatím jen pro zařízení s operačním systémem android. Majitelé jiných typů mobilů mohou závadu nahlásit prostřednictvím webové stránky. Aplikace bude v průběhu jara i na obchod play.
Pro občany, kteří nemají přístup k internetu a nevlastní chytrý mobilní telefon zůstane i nadále možnost nahlásit závadu prostřednictvím SMS zaslané na číslo 739 220 220. Toto číslo je určeno pouze k přijímání SMS zpráv.
Na stejné webové stránce www.opava-city.cz/neninamtojedno pak budou zveřejněny všechny podněty (ovšem anonymně bez kontaktu na občana, který podnět podal) a stav řešení podnětu, tedy kdy a jak bude problém řešen či zda už byl vyřešen.