Začala stavba další části jižního obchvatu

Pondělí 24. února se významně zapíše do dějin Opavy. V tento den totiž začala stavba další části jižního obchvatu města. Bezmála 2,5 kilometru dlouhá silnice I/46 spojující ulice Hradecká a Olomoucká by měla být hotova za 28 měsíců. Stavbu realizuje stavební společnost STRABAG a. s. za 461,949 milionu korun včetně DPH. Po dobudování poslední části, tedy z Olomoucké po Bruntálskou, bude obchvat kompletní. Opava se tak podle Ředitelství silnic a dálnic stane vůbec prvním městem s hotovým obchvatem.
„Jsem moc rád, že se po 16 měsících od zprovoznění západní části severního obchvatu Opavy zahajuje druhá etapa toho jižního. Pevně věřím, že realizace stavby proběhne jak má a že bude dokončena v termínu a požadované kvalitě. Pro dopravně přetíženou jižní část Opavy to bude citelná úleva,“ řekl opavský primátor Tomáš Navrátil s tím, že stavbu bohužel bude provázet zvýšený pohyb stavební techniky. „Chtěl bych všechny poprosit o trpělivost. Zhotovitel určitě udělá vše pro to, aby byl dopad stavby na město i na sousední Otice co nejmenší,“ dodal primátor.
Zahájení stavby přivítali i zástupci Sdružení pro výstavbu komunikace I/11–I/57, které město Opava spoluzaložilo a které má na klíčových dopravních stavbách významný podíl. „Tato stavba měla být původně investicí Moravskoslezského kraje. Po dohodách mezi státem a krajem ji nakonec realizuje Ředitelství silnic a dálnic. Chtěl bych poděkovat všem, kteří tuto stavbu neúnavně posouvali kupředu napříč volebními obdobími. Velké díky patří také všem vlastníkům pozemků, kteří vyšli státu vstříc. Bez nich by tato stavba nemohla být zahájena,“ uvedl opavský radní pro dopravu a předseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11–I/57 Petr Popadinec.
„Navazující poslední etapu jižního obchvatu mezi Olomouckou a Bruntálskou ulicí bychom chtěli zprovoznit do konce roku 2030. Je to velmi ambiciózní cíl. Jsme ale připraveni státu pomoci tak, abychom jej splnili. Přípravu dopravních staveb v regionu si nesmíme sami zdržovat. Naším eminentním zájmem je, abychom v regionu měli kvalitní dopravní infrastrukturu, protože je pro jeho další rozvoj životně důležitá,“ dodal tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11–I/57 Martin Dostál.