Digitální karta dílny (servisu)
Vydání paměťové karty dílny pro digitální tachograf
Paměťová karta dílny (též karta servisu), slouží pouze pro potřeby osoby autorizované příslušnými orgány a je určena k provádění montáží, oprav a seřizování digitálních tachografů.
Ke kartě je přidělen PIN (jedná se o personalizovanou kartu).
Držitel karty je oprávněn vlastnit a používat kartu, která:
- je pouze jedna na jedno pověřené pracoviště
- je vydána na jeho jméno
- není vadná
- nevypršela její platnost
- nebyla nahlášena jako ztracená nebo odcizená
Zároveň držitel nesmí vlastnit paměťovou kartu podniku (dle prováděcího Nařízení Komise (EU) č. 2016/799)
Karta se vydává nejdéle na dobu 1 roku a musí být uchovávána tak, aby nedocházelo k jejímu mechanickému či tepelnému poškození (např. ve vhodném pouzdru).
Žadatel o kartu
- fyzická nebo právnická osoba, která montáže, opravy a seřizování digitálních tachografů provádí
- je držitelem "Certifikátu" nebo "Osvědčení" vydaného Českým metrologickým institutem (podle zvláštního právního předpisu)
Co s sebou na úřad?
- doklad totožnosti žadatele (občanský průkaz nebo cestovní pas)
- úředně ověřenou plnou moc servisu (servisní dílny) pro žadatele - zplnomocnění servisu pro držitele karty
- kopii platného "Certifikátu" nebo "Osvědčení" k ověřování digitálních tachografů vydaného Českým metrologickým institutem.
Poškození, nefunkčnost karty
- Je-li karta poškozena nebo nefunguje správně, je držitel karty povinen do 10 dnů ode dne, kdy její nefunkčnost nebo poškození zjistil, odevzdat ji příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností a v případě potřeby podat žádost o vydání nové karty (náhrada karty).
- Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá náhradní kartu do 5 pracovních dnů ode dne podání žádosti.
Ztráta a odcizení karty
- Byla-li karta ztracena nebo odcizena, je držitel karty povinen požádat o zneplatnění karty do 10 dnů ode dne, kdy k události došlo, a v případě potřeby podat žádost o vydání nové karty (náhrada karty).
- Žádost je nutno doložit protokolem příslušného úřadu státu, v němž ke krádeži došlo (např. místní policií), nebo čestným prohlášením v případě ztráty.
- Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá náhradní kartu do 5 pracovních dnů ode dne podání žádosti.
Změny údajů v kartě
- Držitel karty je dále povinen písemně ohlásit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností změny údajů v kartě zapisovaných, a to do 10 pracovních dnů od vzniku těchto změn.
- Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá novou kartu do 15 pracovních dnů od doručení oznámení o ohlášení změny údaje.
Obnovení karty
- Jak postupovat, je-li třeba stávající kartu (na základě uplynutí doby platnosti) obnovit?
- Pokud je třeba stávající kartu obnovit, je její držitel povinen nejpozději do 15 pracovních dnů před uplynutím doby platnosti této karty podat žádost o obnovu karty.
Reklamace karty
- V případě, že bude karta vyrobena nekvalitně (s jakoukoliv vadou), je nutné obrátit se s reklamací na příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností, který kartu vydal, a zde vyplnit reklamační protokol.
- Tento úřad označí reklamovanou vadu a zařídí, aby byla reklamace vyřízena správným postupem. Na požádání vydá potvrzení o převzetí karty k reklamačnímu řízení.
Odevzdání karty (pozbytí oprávnění k činnosti)
- Jestliže držitel karty pozbyl oprávnění k výkonu autorizované činnosti (podle zvláštního právního předpisu), je povinen ji odevzdat do 10 pracovních dnů ode dne právní moci rozhodnutí o pozbytí autorizace na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností.
Držitel karty musí nakládat s vydanou kartou tak, aby nedošlo k jejímu padělání nebo ničení zaznamenávaných a uchovávaných údajů na kartě i na záznamovém zařízení, nesmí poskytnout tuto kartu ostatním osobám, ani jim sdělovat PIN.
Je zodpovědný za jakékoliv zneužití karty.
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Na Magistrátu města Opavy je příslušným Odbor dopravy, Oddělení dopravně správních agend, Krnovská 71B, (I NP – registr řidičů):
Kontakty na pracovníky registru řidičů (RŘ) |
||
Lenka Chejnová |
553 756 907 |
Referentka oddělení registru řidičů |
Bc. Eva Vaňková |
553 756 906 |
Referentka oddělení registru řidičů |
Úřední hodiny |
|
Pondělí |
08:00 – 17:00 |
Úterý |
Zavřeno |
Středa |
08:00 – 17:00 |
Čtvrtek |
08:00 – 14:00 |
Pátek |
08:00 – 14:00 |
Kartu podniku vydá úřad do 15 pracovních dnů od podání žádosti
Správní poplatek za vyřízení žádosti činí 700 Kč.
Možnost řešit elektronicky
Nelze využít elektronické podání.
Podrobnosti najdete v těchto předpisech:
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 165/2014 a prováděcí Nařízení Komise (EU) č.2016/799.
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 505/1990 Sb., o metrologii, ve znění pozdějších předpisů