Nejvíce Opavanů si své město přeje jako bezpečné

V rámci participace při zpracování plánu mobility v Opavě bylo osloveno 1000 obyvatel s otázkou: Jakým slovem by měla být Opava jako město charakterizována v roce 2030? Otázka byla položena jako otevřená. I přesto se mnoho lidí shodlo na tom, jak má Opava v roce 2030 vypadat.

Obyvatelé jasně vyjádřili preferenci zvýšení bezpečnosti, která je jasně dominujícím faktorem. Pro cíl bezpečnost se vyslovilo 133 obyvatel. Dále byla jmenována preference čisté Opavy s 83 hlasy. Toto je podpořeno také tagem Bílá s 25 hlasy, který je synonymem pro čistou Opavu dle Strategického plánu platného v realizační fázi PUMM. Celkem se tak pro čistou Opavu vyjádřilo přes 100 obyvatel tj. 10% oslovených.

Další významné cíle byly vysloveny definicí Opavy jako moderního města v roce 2030 s 80 hlasy. Následují preference zeleného města se 58 hlasy, krásnější Opavy se 46 hlasy, kulturního města Opavy s 34 hlasy a Opavy města pro lidi s 33 hlasy. 
Ekologická Opava dostala 23 hlasů, klidná 20 hlasů stejně jako lepší Opava, sportovní dostala 19 hlasů a historická Opava 12 hlasů. Shodných 12 hlasů dostala Opava beze změny, kdy si ji lidé přejí za osm stejnou jako dnes.
Další přídavná jména občané jmenovali originální, zábavná, aktivní, zdravá, průjezdná, cyklistická, dostupná, levná a další. 

Opava chce být městem na celý život, což si definovala ve strategickém plánu z roku 2021. To se promítá ve vizi Opava - láska na celý život. Plán mobility tuto vizi dále rozpracovává v sektoru řešení dopravy a dostupnosti. 

Právě bezpečnost je jednám ze 6 strategických cílů plánu mobility. Ostatní cíle míří na zlepšení dostupnosti města, zvýšení efektivita přepravy osob a zboží, zvýšení kvality života ve městě, podpora ekonomického a společenského rozvoje města a zlepšení image města.

Plán mobility se ve strategické a návrhové části bude soustředit na bezpečnost, ekologii a modernizaci. 

Petr Macejka
UDIMO spol. s r. o.