Informační servis - Povodně v Opavě

Upraveno: 14.11.2024
Ilustrační obrázek

INFORMACE K VYPLÁCENÍ MIMOŘÁDNÉHO DARU 40 000 KORUN POSTIŽENÝM POVODNĚMI

více informací zde

FINANČNÍ POMOC - ÚČET MĚSTA OPAVA

1842619349/0800

POZNÁMKA: DAR - POVODNĚ 2024, VARIABILNÍ SYMBOL 15092024 IBAN: CZ03 0800 0000 0018 4261 9349 (BIC: GIBACZPX)
Pokud potřebujete POTVRZENÍ O POSKYTNUTÍ DARU či DAROVACÍ SMLOUVU, prosíme o zaslání identifikačních údajů dárce: jméno, příjmení, firma/IČ, ulice, město, PSČ, e-mail, případně další údaje na e-mailovou adresu posta@opava-city.cz

 

KRIZOVÁ LINKA MĚSTA 553 756 621 (pondělí až pátek 8 - 15 hodin)

e-mail: KRIZE@OPAVA-CITY.CZ

 

LINKA PRO MIMOŘÁDNOU POMOC ÚŘADU PRÁCE
tel. číslo 800 779 900

 

INFORMACE K VYPLÁCENÍ MIMOŘÁDNÉHO DARU 20 000 KORUN POSTIŽENÝM POVODNĚMI

více informací zde

 

FINANČNÍ POMOC 50 000 KORUN NABÍZÍ I NEZISKOVÉ ORGANIZACE

více informací zde

 

ODKAZ NA PUBLIKACI - ŽIJEME V ZÁPLAVOVÉM ÚZEMÍ

více informací zde

 

VYSOUŠEČE, ČERPADLA A ELEKTROCENTRÁLY

Zapůjčení vysoušečů, čerpadel a elektrocentrál pokračuje! Najdete nás v garážích areálu magistrátu Krnovská 2862/75C, vjezd z ulice Vančurova. Výdejní místo je otevřeno pouze ve STŘEDU v době od 8 do 17 hodin.
Aktuální informace o možnosti zapůjčení, prodloužení zápůjčky či způsobu vrácení získáte na tel. +420 607 524 826, volejte v době otevírací doby, v ostatních pracovních dnech jen mezi 8 až 14 hodinou

S VLHKEM POMŮŽE I SPRÁVNÉ VĚTRÁNÍ - více informací zde

 

PARKOVÁNÍ VE MĚSTĚ - ZMĚNY K 12. LISTOPADU

Možnost parkování zdarma v opavských parkovacích domech skončí ve středu 13. listopadu. V následujících dnech přejdou oba do standardního placeného režimu jako v časech před příchodem povodní. Ve čtvrtek 14. listopadu budou ale ještě otevřené výjezdové závory, aby bylo umožněno vyjetí řidičům, kteří zde parkují dlouhodobě nebo odstavují své vozidlo mimo zátopové a uklízené oblasti. Přijíždějící řidiči si už ale budou muset vyzvednout vstupní lístek, který při odjezdu uhradí. Od pátku 15. listopadu již bude zavedený plný zpoplatněný režim podle příslušné vyhlášky města Opavy.

Od 21. října město ruší bezplatné parkování na celém území města včetně tzv. modrých zón. Bezplatně bude možné do odvolání parkovat jen v parkovacích domech na ulici Skladištní a nám. Osvoboditelů. Všechna ostatní parkoviště přejdou zpět do původního placeného režimu, stejně tak se vrací režim modrých zón. Do 20. října platí možnost parkovat na všech parkovištích i v tzv. modrých zónách bezplatně. Již dříve byla zrušena možnost parkování na Dolním náměstí a podél Krnovské ulice – toto zůstává v platnosti.

 

HLEDÁME DOBROVOLNÍKY

Po nedávných povodních stále potřebujeme šikovné dobrovolníky, kteří by pomohli s úklidem, zejména u našich starších či handicapovaných spoluobčanů. Máte volný den či odpoledne a chcete udělat něco dobrého pro druhé? Přidejte se k nám! I jeden den vaší pomoci může udělat obrovský rozdíl. Stačí nás kontaktovat na emailu: krize@opava-city.cz Nejčastěji je třeba pomoci s úklidem bahna ze zahrádek, sklepů, odnášení naplavenin, vynošením věcí z vytopených domů či chatek nebo stržením omítek.

 

INFORMACE MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ ČR

Dobrých rad a informací není nikdy dost. Zvláště v situaci, jakou je ta současná. Ministerstvo zdravotnictví proto připravilo několik informačních a motivačních letáků, které mohou zodpovědět řadu dotazů postižených velkou vodou na otázky Co a Jak teď dělat? Najdete je na stránkách Ministerstva zdravotnictví ČR.

 

INFORMACE ČESKÉ SPRÁVY SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 

Vzhledem k aktuální povodňové situaci informuje Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ), jak mohou lidé v postižených oblastech žádat o ošetřovné při uzavření základních škol a jakým způsobem budou lidem v těchto oblastech zajištěny hotovostní výplaty důchodů a dávek nemocenského pojištění. Celý dokument si otevřete zde.

AKTUÁLNĚ

AKTUÁLNĚ:

Od pondělí 28. října již nebudou vytvářené žádné provizorní skládky na ulicích - odpady z vyklízených prostor je třeba odvážet přímo na skládku v Holasovicích nebo do sběrných dvorů v Opavě. 

Pro odvoz stavební suti je možno objednat si u Technických služeb Opava kontejner. Ten bude přistavený na 5 dnů a náklady s likvidací odpadů uhradí město Opava (platí do konce měsíce října). Od 1. listopadu ponese náklady objednavatel kontejneru. 

 

LESY ČR DARUJÍ LIDEM PALIVOVÉ DŘÍVÍ

AKTUÁLNĚ: Vzhledem k velkému množství uchazečů a omezenému množství dřevní hmoty už žadatelům dříví nedokážeme garantovat, takže od nynějška budou evidováni pod čarou - v tzv. zásobníku.

Lesy ČR ve spolupráci s městem Opava vytvářejí seznamy občanů, kteří přišli o palivové dříví a nabízejí jim pomoc. Obyvatelé nemovitostí zaplavených povodní by mohli dostat až deset m3 dříví, které lesníci dopraví ve dvou až pětimetrových kládách přímo před bydliště adresáta. Podmínkou je, že pro nejbližší období bude dříví jediným zdrojem tepla a jiný zdroj tepla domácnost nemá. Přednost dostanou mladé rodiny a senioři.

Jedná se o dříví, které není vysušené, tzn. pro moderní ekologické kotle na dřevo je nepoužitelné. Prosíme, berte tyto informace na vědomí.

Pokud se nacházíte v situaci, kdy jste kvůli povodni přišli o topné dříví a máte zájem o dříví od Lesů ČR, zavolejte pro zaevidování na telefonní linku: 553 756 621. Poté vás v krátké době navštíví tým z Magistrátu města Opavy popř. z vedení městské části a proběhne u vás šetření, zda na dříví nárok máte či nikoliv. Tato výzva je časově limitována.

ZAHÁJILI JSME OPRAVU PALHANECKÉ ULICE

více informací zde

ASISTENČNÍ CENTRUM POMOCI

vice informací zde

INFORMACE O KÁCENÍ DŘEVIN ZASAŽENÝCH POVODNÍ

více informací zde

INFORMACE K ODPLAVENÝM NÁDOBÁM NA ODPAD

více informací zde

VYŠETŘENÍ VZORKU VODY ZE ZASAŽENÝCH STUDNÍ

více informací zde

POMŮŽETE ÚTULKU PRO ZVÍŘATA?

více informací zde

V SOUČASNÉ DOBĚ ŽLOUTENKA V OPAVĚ NENÍ

více informací zde

REVIZORY POTŘEBUJEME, ALE POZOR NA FALEŠNÉ

více informací zde

MOBILNÍ POŠTA V KATEŘINKÁCH

Pošta na Partyzánské ulici je z důvodu povodní uzavřena, ale od dneška je nahrazena mobilní poštou. Mobilní pošta poskytuje skoro všechny služby, jako klasická "kamenná" pošta, snad jen kromě CzechPointu a Sazky. Najde jí stát před Poštou Opava 5. Otevřena bude vždy v PO a ST 10-12 hodin a 13-17 hodin, v UT,  PA 8-12 hodin a 13-16 hodin.

Ve čtvrtek 3. října 2024 bude otevírací doba mobilní pošty 31 a 11 od 8 do 12 hodin a od 13 do 15 hodin.

 

 

 

POSTUP VYČIŠTĚNÍ STUDNÍ ZAŠAŽENÝCH POVODNĚMI

více informací zde

CO DĚLAT S VYTOPENÝM DOMEM?

Co dělat s vytopeným domem? Jak postupovat, kam se obrátit a čeho se vyvarovat? S tím vás pomůže informační servis Profesní informační systém ČKAIT 

PÁR RAD PRO VAŠE ZDRAVÍ A BEZPEČÍ

I když pracujete na odklízení následků povodně, nezapomínejte na zásady vlastní bezpečnosti, hygieny a prevence. Několik dobrých rad vám přináší grafika Regionálního dobrovolnického centra: https://msk.regionalnidobrovolnickecentrum.cz/pravidla.../

OPAVŠTÍ ŠKOLÁCI SE VRACÍ I DO VYTOPENÝCH ŠKOL

více informací zde

TEPLÁ VODA SE VRACÍ

Podle informací dodavatele tepla a teplé vody OPHATERM a.s. daří se postupně zapojovat do systému další místa v Kateřinkách i jinde v Opavě a zajišťovat tak dodávky teplé vody. Podrobnější informace na webu společnosti https://opa.enetiqa.cz/.
 

STATICI - SEZNAM PRO POSTIŽENÉ

Hledáte statika k posouzení vašeho domu poničeného povodní? Najdete ho v seznamu, který si otevřete zde.
Statik vám prohlédne nemovitost, vydá příslušnou zprávu, vy ji potvrdíte a statik ji společně s fakturou zašle za vás na Krajský úřad MSK.
 

UKLÍZÍME, UKLÍZÍME

více informací zde

 

POTVRZENÍ O POVODNI

V případě, že potřebujete pro zaměstnavatele potvrzení o tom, že nemovitost, kde žijete byla poškozena povodní, můžete o potvrzení požádat:

V rámci úřední doby (pondělí, středa 8-17 hodin, úterý 8-13 hodin, čtvrtek, pátek 8-14 hodin).

 

CO DĚLAT KDYŽ MUSÍM BÝT EVAKUOVANÝ?

více informací zde

 

CO DĚLAT PŘI POVODNÍCH?

více informací zde

 

AKTUÁLNÍ INFORMACE Z POVODŇOVÉ KOMISE ORP OPAVA

více informací zde

 

Krizový štáb ORP Opava