Odbor kancelář primátora
Odbor kanceláře primátora se stará o organizaci kulturních akcí a festivalů pořádaných městem, o propagaci města a veškeré aktivity spojené se zahraniční spoluprací města. Zajišťuje vydávání městského zpravodaje Hláska, stará se o webovou prezentaci města a komunikaci na sociálních sítích. Pod odbor kancelář primátora organizačně spadá také tiskový mluvčí města koordinující veškerou komunikaci s novináři a asistentky primátora, náměstků a tajemníka. Odbor zajišťuje také provoz Turistického informačního centra Opava.
Kontakty odboru
Mgr. Jana Foltysová
Vedoucí odboru
Telefon: 553756235
Email: jana.foltysova@opava-city.cz
Budova: Horní náměstí 69
Patro: 3. patro
Kancelář: kancelář č. 63
Oddělení
Tiskové oddělení
- zajišťuje mediální komunikaci města včetně koordinace opavského televizního vysílání, organizaci tiskových konferencí a vyhodnocování publicity a monitoring tisku, organizuje setkání vedení města s veřejností,
- zajišťuje a koordinuje komunikaci města s veřejností prostřednictvím sociálních sítí, dále prostřednictvím mobilního marketingu a newsletteru,
- podílí se na prezentaci města (včetně jeho orgánů) a jeho činnosti na webových stránkách města a sociálních sítích města,
- zajišťuje a koordinuje agendu spojenou s vydáváním městského zpravodaje Hláska,
- je garantem obsahu webu města, na jehož rozvoji se podílí ve spolupráci s odborem informatiky,
- zajišťuje komunikaci s veřejností v rámci krizového a bezpečnostního štábu,
- zajišťuje fotografování a grafické práce dle požadavků vedení města.
Oddělení Turistického informačního centra
- vytváří koncepci rozvoje cestovního ruchu města a činnosti TIC,
- sleduje a navrhuje možnosti financování činnosti aktivit cestovního ruchu a TIC z externích zdrojů včetně zpracování žádostí o dotace ve spolupráci s odborem rozvoje města a strategického plánování,
- vytváří specifické produkty cestovního ruchu propagující turistický potenciál města,
- spolupracuje se spolkem Turistická oblast Opavské Slezsko a s okolními informačními centry, s institucemi a podnikatelským sektorem činnými v oblasti cestovního ruchu,
- podílí se na tvorbě plánu propagace města a na přípravě edičního plánu města a realizaci aktivit z nich,
- sestavuje plán nejvýznamnějších kulturních akcí města na kalendářní rok,
- zajišťuje, organizuje a realizuje akce města včetně zadávání jejich propagace,
- podílí se na prezentaci města na veletrzích a turisticky zajímavých akcích,
- zdarma či za úplatu poskytuje informace o městě a regionu, jakož i zprostředkovatelské služby v oblasti cestovního ruchu a kultury, dále průvodcovské a kopírovací služby,
- zajišťuje výstupy na městskou věž Hláska pro širokou veřejnost a organizované skupiny,
- spravuje sklad propagace odboru a sklad zboží pro prodej v TIC,
- zajišťuje organizaci a realizaci brigád a praxí studentů v TIC,
- zpracovává a aktualizuje informace pro webové stránky města a profily na sociálních sítích v příslušných oblastech činnosti.
Dramaturg kulturních akcí města
- zajišťuje organizaci významných kulturních akcí pořádaných městem: festivaly Bezručova Opava a Další břehy, Mezinárodní soutěž mladých varhaníků, abonentní koncerty vážné hudby,
- pořádá také řadu dalších jednotlivých kulturních akcí: divadla, filmové projekce, koncerty vážné i populární hudby, výstavy, happeningy,
- zpracovává agendu grantů na kulturní činnost, kontroluje využití grantů, průběh akcí a celkové dodržování podmínek pro získání grantu,
- spolupracuje se zahraničními kolegy na přípravě mezinárodních projektů v oblasti umění.
Referent na úseku prezentace města
- zajišťuje propagaci města prostřednictvím propagačních materiálů, masmédií, internetu,
- zajišťuje souhrnné práce při realizaci úkolů v oblasti prezentace města a vnějších vztahů,
- řídí a realizuje ediční činnost města,
- organizuje Vánoční a Velikonoční trhy, oslavy a významné akce.
Referent zahraniční spolupráce a marketingu
- koordinuje a zajišťuje veškerou zahraniční spolupráci města včetně projektů mezinárodního charakteru,
- vede cizojazyčnou korespondenci města a zodpovídá za její vyřízení,
- zajišťuje tlumočnické a překladatelské služby pro potřeby města,
- komunikuje a spolupracuje s velvyslanectvími, konzuláty a dalšími mezinárodními institucemi sídlícími v České republice,
- buduje marketingovou značku města, zajišťuje aktualizaci loga města,
- vytváří a aktualizuje Manuál jednotného vizuálního stylu města a kontroluje jeho dodržování,
- zabývá se marketingem města, zejména stanovením konkurenčních výhod města, prezentaci města pro možné nové obyvatele a budováním kladného vztahů občanů k městu.
Administrativní pracovník
- vyřizuje objednávky, faktury a vede skladovou evidenci propagačních předmětů